Uudiseid Euroopa MV viimaselt etapilt

Kolm Euroopa rallikrossi tšempionit hooajal 2011, kes kinnitasid oma meistritiitlid eelviimase Poola etapi käigus, lõpetasid hooaja stiilselt oma klassi võiduga viimasel 2011 FIA Euroopa Rallikrossi MV etapil Tšehhis (1-2.oktoobril).

Norrakas Sverre Isachsen (Ford Focus Mk2)- 2011 SuperCar meister- võitis SuperCar klassi Sosnovas (Ceska Lipa rada) samal ajal kui tema kaasmaalased Andreas Bakkerud (Renault Clio Mk2-2011 Super1600 meister) ja Lars Ovind Enerberg (Ford Fiesta ST RWD- 2011 TouringCar meister) tegid sama head tööd teistes võistlusklassides. Tõeline võitlus toimus aga eelpool mainitud meeste seljataga, Krzysztof Skorupski (VW Polo Mk4/9N3) ja Derek Hill (Ford Fiesta Mk7 RWD) kindlustasid Euroopa MV pronksi  vastavalt Super1600 ja TouringCar klassis.

Etapp, mis peeti Tšehhis, oli sel hooajal märkimisväärne, see on vähim, mida öelda selle etapi kohta, kui sellele nüüd tagasi vaadata. Kuiv ja päikeseline ilm koos raja ettevalmistustööde tasemega, tõotas, et tolmust saab suur probleem. Tolmu ja madala päikese tõttu lükati esimene eelsõit edasi järgmise päeva hommikule. Öö otsa tööd päästis siiski etapi ja kolm eelsõitu ning finaalid peeti ühe päevaga.

Tavaliselt ahvatleb Euroopa rallikrossi MV viimane etapp alati rohkearvulist sõitjaskonda. See aasta ei erinenud tavalisest ning kohal oli 72 sõitjat, kes läbisid tehnilisekontrolli. Märkimisväärne oli ka sõitjate arv, kes „parkisid“ auto katuse peale. Näiteks Timur Timerzyanov (Citro?n C4), Alexander Hvaal (Ford Fiesta ST), Liam Doran (Citro?n C4), Mats Lysen (Renault Clio Mk3) ja Jaroslab Kalny (Peugeot 207) olid selles nimekirjas.  SuperCar klassi stardinimekirjas oli mitmeid meistreid- mitmekordne meister Kenneth Hansen- tema kolmas etapp sellel hooajal ja äsja kroonitud Rootsi rallikrossi meister Per Eklund, kes oli samuti teist korda stardinimekirjas sel hooajal. Eklund kvalifitseerus peale kolme eelsõitu D-finaali viieteistkümnendana. D-finaali ta võitsi ning tagas sellega pääsu C-finaali ja sealt edasi ka B-finaali, kui Pavel Koutn? oli saanud musta lipu seoses olukorraga, mis tekkis tema ja Andy Scotti vahel. Kokkuvõttes eemaldati Koutn? võistluselt. Eklund tuli B-finaalis teiseks ja sai kokkuvõttes 7.koha.

Parim stardipositsioon SuperCar klassis kuulus  Sverre Isachsenile, kes sõitis nii esimeses kui ka teises ajasõidus kiireima aja. Timur Timerzyanov – taga ajamas Euroopa MV teist kohta- jagas esimest stardirida Isachseniga. Teine rida kuulus norrakas Mats Lysenile ja Frode Holtele. Kenneth Hansen, kes oli viimane otse finaali pääsenu, startis ka viimasest reast koos Tanner Foustiga, kes võitis B-finaalis Eklundi.

Peale starditule süttimist, said mõlemad, nii Isachsen kui Holte väga hea stardi ja sõitsid peale esimest kurvi külg-külje kõrval. Peale pikka sirget läks aga Isachsen juhtima , kohe tema kannul Holte, Lysen ja Hansen. Teise ringi ajal põrkasid kokku Timerzyaniv ja Foust, kui ameeriklane tahtis venelasest mööduda. Selle tagajärjel andis Timerzyanov peale A-finaali lõppu sisse ka protesti, mida ei rahuldatud. A-finaali kolmandal ringil oli Frode Holte sunnitud hoo maha võtma, mis andis Hansenile võimaluse sõita end teisele kohale. Sõitu jätkatigi Lysen neljandal kohal, Foust kolmandal, Hansen teisel ja Isachsen esimesel-selles järjekorras ka finišeeriti.

SuperCar klassi tulemused ei ole kaugeltki lõplikud. 4.novembril toimub istung, kus arutatakse Fousti eemaldamist Hollandis toimunud etapilt. Seetõttu ei ole 2011 hooaja üldtabel, kaasaarvatud hõbe ja pronksi koht,  ametlik ja kindel.

Super1600 klassis oli Set Promotion’i meeskond taas esindatud kolme autoga- Andreas Bakkerud, Jussi-Petteri Leppihalme ja Steven Bossard. Kõik kolm sõitsid end otse A-finaalidesse. Bakkerud valis stardikoha esimesena. Krzysytof Skorupski startis tema kõrval esireast. Teisest reast startisid Jussi-Petteri Leppihalme ja Steven Bossard nig viimases reas võtsid kohad sisse Daniel Holten ja B-finaalist kvalifitseerunud Ulrik Linnemann.  Johan Larsson jäi B-finaalid teiseks ja seega A-finaali ei pääsenud.

Finaali kolm esimest ringi hoidsid esikolmikut Set Promotion meeskonna sõitjad – Bakkerud kõige ees ja tema järel Leppihalme ja Bossard.  Siis aga oli Leppihalme sunnitud tehniliserikke tõttu endast mööda laskma Bossardi.  Krzysztof Skorupski, kes otsustas finaalis juba  varakult jokkerile minna, täitis kohe tühimiku, mis jäi Leppihalmest juhtiva duo taha.  Kui Bossard läks jokkerile, tekkis poolakal võimalus prantslasest mööduda.

Kokkuvõttes sai ruudulipu esimesena Bakkerud, kes edestas Skorupskit, Bossardi, Linnemanni, Holteni ja Leppihalme. Lõpptulemus hooajal on Bakkerudil 146 punkti. Teisel kohal on 110 punktiga Linnemann ja kolmandal kohal Skorupski, kellel punkte 88.

TouringCar klassis oli enne võistluse algust õhus küsimus, kas tšehh Roman ?astoral suudab kodurajal võita meister Lars Øivind Enerbergi. Peale ajasõite oli ?astoral neljas ja Enerberg esimene. Derek Tohill ja Koen Pauwels, kes võitlesid Euroopa MV pronksile, kvalifitseerusid A-finaali teise ja kolmandana. Anton Marklund tuli A-finaali viiendana. B-finaali võitja Jakob Teil Hansen aga ei startinud A-finaalis.

Enerberg juhtis A-finaali sõitu algusest lõpuni ning ?astoral, kes alustas neljandalt kohalt, sõitis end iga ringiga ettepoole ning lõpetas sõidu teisena.  Derek Tohill võttis kolmanda koha ja tema järel tuli neljandana Marklund ning viies oli Koen Pauwels. Seega on Tohill kolmas (116 punti) Enerbergi (149 punkti) ja Roman ?astorali järel (131 punkti).

Järgmine Euroopa MV etapp toimub aastal 2012. Kalender hooajaks 2012 ei ole veel lõplikult kinnitatud ning avalikustatakse peale FIA Off Road Commissioni koosolekut 18.oktoobril.

 

Allikas: www.rallycross.com