Tormiliselt alanud rallikrossisari tõotab põnevat ja tasavägist hooaega. 


Möödunud laupäeval anti Elva lähistel Kulbilohu rallikrossirajal start rallikrossi meistrivõistluste kauaoodatud hooajale. Võistluseid ootas suur hulk sõitjaid ning stardijoonele kogunesid esinesel etapil 50 sõitjat erinevatest klassidest.

Kohal oli kogu Eesti rallikrossi paremik, sealhulgas ka kohalikud mehed, kes Euroopas suuri tegusid teevad. 

Touringcar klassis läks rajale 9 autot. Esikohale võttis  ülitihedas konkurentsis  eelmisel hooajal napilt meistritiitlist ilma jäänud Rommi Pukk (BMW 120). Võitja mainis hiljem antud intervjuus, et autoga on hooaja eel palju tööd tehtud, kuid kõigega, mis plaanis, pole siiani jõutud tegeleda. Sellest vaatamata läks avaetapil kõik väga sujuvalt. Touringcar klassis ületas teisena finišijoone eelmise hooaja meister, lätlane Kristaps Krunte (BMW 120RX)  ja kolmanda koha saavutas Võrumaa mees Stein Karu (Audi Coupe). Krunte oli rajal taas sama terav kui eelmisel hooajal ja algselt tunduski, et mees jätkab oma võidukäiku, kuid Eesti rallikrossisõitjad suutis teda ilmselt kõvasti üllatada, sest  kiired olid nii Pukk, Karu kui ka Priit Rebane (BMW 120RX). Suurde mängu sekkus päris jõuliselt ka vanameister Kalmer Vaht, kes oma punase Ladaga n-ö Euroopa sarjadest Eestisse jõudnud masinatega kihutanud meestele meelehärmi valmistas.

Super 1600 klassis, mis sõidab kuni finaalideni koos Junior1600 klassiga, läks starti 17 võistlejat. Kohal olid kõik, kes siiani Eesti rallikrossis ilma teinud. Seekord tabas tehniline ebaõnn nii Eesti meistrit Janno Ligurit  kui ka Arvo Kaske. Mõlema mehe Škoda Fabiad lõpetasid võistluse enne lõpplahingut mootoririkke tõttu. Mootoririkke tõttu pidi loobuma k Gleb Bogdanov. Seda enam säras sel etapil samuti Euroopa meistrisarjas kaasa tegev Siim Saluri (Citroen C2), kelle võistlusmasin oli  kapoti alla uue ja võimsama mootori saanud ja kes ilusa ja mõtestatud sõiduga saavutas hooaja avaetapil esikoha.  Saluril pole  õnestunud veel  Eesti meistritiitlit võita ja avaetapi võit annab talle veelgi enam motivatsiooni selle tiitli suunas liikuda. Andre Kurg, ke samuti oma meitritiitlit sel hooajal  tagasi võita tahaks, pakkus Salurile kõva konkurentsi, kuid temagi tehnika sundis teda enne finišilippu hoo maha võtma.

Teise koha sai Georg Orr (Peugeot 206), kes kogu päeva jooksul tõestas, et on sel aastal kindlasti üks tugevamaid konkurente. Masinaga on talve jooksul tehtud väga head tööd. Orri masin on muutunud kiiremaks ja võimsamaks ning ka sõitja ise tunneb ennast uuenenud tehnikas vägagi kindlalt. Kahjuks seisab aga Georgil ees  kaitseväeteenistus ning millisel etapil ja kas üldse teda taas rallikrossisarjas näha saab, selgub alles nädalate pärast.

Kolmandal koha sai seekord Janno Õis (Honda Civicul), kelle hea minek aga tõestas, et ka sel mehel on potensiaali meistritiitli peale mõtelda. Õiel on kõik eeldused selleks igatahes olemas.

Tänavu sõidetakse Junior1600 finaalid suurest klassis eraldi. Žüriil tuli hiljem kogu sõit tähelepanelikult läbi vaadata ja alles siis sai lõpliku paremusjärjestuse paika panna. Junior 1600 arvestuses võidutses Martin Juga (Lada Samara), kes pärast edukat avaetappi on seadnud eesmärgid ikka selle kõige magusama tiitli püüdmiseks. Teise kohaga pidi seekord leppima möödunud aasta meister Marko Muru (Honda Civic), kes aga kindlasti lihtsalt eelmisel hooajal kättevõidetud meistritiitlit ära ei soovi anda. Kolmandana finišeerus  Andreas Aulik (Volkswagen Golf 2).

Crosskartide klassis oli osalejate arv rõõmsaks tegevalt suur –18.  Esikoha sai vaid nädal varem Riias toimunud nii Läti meistrivõistlustel kui Baltic Cup etapil vastavalt 1. Ja 2. koha karikaga koju tulnud  Markus Abram. Speedcar Xtrem’iga sõitev Markus mainis, et seadis pärast edukat nädalavahetust Riias eesmärgid selleks hooajaks veidi kõrgemale, kuid pärast Eesti meistrivõistluste avatetappi on ootused hooajale veelgi tõusnud.

Teisena tuli üle finišijoone soomlane Pasi Penttinen. Pasi tuli Eestisse võistlema pärast korraldajatelt Riias saadud kutset. Avaetapil oli ta hetkel küll ainuke soomlane, kuid Pasi sõnul on juba järgmisel etapil neid  lisandumas.

“Võistlus oli väga hea ja konkurents ülikõva. Seekord jäi sõitma tulekuks ettevalmistuseks aega väheks, kui juba järgmisel korral oleme kohal vähemalt kolmekesi,” kinnitas Pasi Penttinen.  

Kolmandana sõitis ruudulipu alt läbi Janar Muttik, kes veel nädal enne avaetappi sattus Riias toimunud Baltic Cup’il avariisse, mille järel viidi sõitja kiirabiga haiglasse kontrolli. Õnneks polnud läbielatu mehel sõidustiili mingeid jälgi jätnud ja Janar andis taas endast parima.

Ka Crosskart juunioride klassis sõideti finaal eraldi. Võidutses Joosep Ralf Nõgene, teise koha võitis Sander Sepp ja kolmanda Robert Kutsar. Kuna aga Crosskartide noorteklassis osalejaid praegu veel napib, siis on korraldajatel nüüd mõtteainet, kuidas nende finaaliga edasi toimetada. Noortel võidusõitjatel on kogemus kõigi teistega koos finaalis sõitmisel ja küllap jääb kolme mehe omavaheline konkurents neile siiski lahjaks. Aga eks järgmisel etapil 25. juulil Missos on juba näha, kas ja millise otsuse on Rallikrossi Komitee selles osas vastu võtnud.

Supercar klassis tuli rajale 6 autot. Võimsamate autode klassis võitis avaetapi Andri Õun, kes möödunud aastal Eesti rallikrossi meistrikate asemel proovis kätt Euroopa autokrossisarjas. Andri oli kogu võistluspäeva favoriit ning päev läks isegi nii hästi, et Ford Fiesta MK7 tegi Kulbilohu krossiraja rajarekordi. Andri järel finišeerus Ainar Arula (Mitsubishi Lancer Evo6), ning kolmanda koha saavutas sõitjale endalgi ootamatult Seido Nõmmküla (Peugeot 207). Üle mitme aasta taas rallikrossikaruselliga liitunud  ja rajale uhiuut nelikveolist Ford Ka’d näitama tulnud vanameister Valdur Reinsalu pakkus terve päeva vältel nii sõitjatele kui pealtvaatajatele pingeid ja vaatemängu, kuid seekord jättis jokker ringilt väljumisel toimunud kokkupõrge põhirajal olnud lätlase Janis Vegerisega ta finaalis väljasõidetud poodiumikohast ilma.

Tormine avaetapp Kulbilohu krossirajal andis adrenaliinirohke alguse 2020 hooajale. Sõitjad on ambitsioonikamad kui kunagi varem ja igas võistlussõidus tõestust, et keegi ei kavatse järgi anda.  Järgmine ülipõnev sõit toimub juba kahe nädala pärast 25.07 Võrumaal, Missos. Sealsed rajatingimused on sootuks erinevad Kulbilohus kogetust.  Kas ja kuidas võistlejad oma masinad selleks etapiks suudavad ette valmistada ja kuidas end rajal maksma panna, näeme juba Võrumaal. Tuleb kõva andmine. Nii et kõik raja äärde oma lemmikutele kaasa elama!

Rallikrossil näeme!