Toni Reunanen vahetab EMV-l krosskardi esiveolise ja lõpuks ka Supercari vastu – EST RX

Toni Reunanen vahetab EMV-l krosskardi esiveolise ja lõpuks ka Supercari vastu

Käesoleval hooajal tuleb Reinsalu Sport ridades täit Eesti meistrivõistluste sarja sõitma soomlane Toni Reunanen, kes teeb kaasa Super1600 klassis ning läheb hooaja lõpus ka Supercar’i rooli. Möödunud hooaja avaetapil Crosskart Xtreme klassis puhta töö teinud Reunanen on krosskartide arvestuses neljakordne Soome meister ja kahekordne NEZ sarja meister.

Eelmisel hooajal tegid Kulbilohus toimunud EMV 1. etapil oma esimesed sõidud Eestis. Kuidas sündis idee teha sel aastal kaasa terve sari?

Valdur Reinsalu helistas ja kutsus mind sõitma nende tiimi nime all – ja mina olen muidugi alati sõitmisest huvitatud 🙂 Esialgu oli küll plaan võtta osa Soome meistrivõistluste sarjast, aga kuna Eestis on võimalus hooaja lõpus ka Supercar’i rooli istuda, siis see pani otsustama Eesti kasuks.

Tegid möödunud aastal Kulbilohus krosskardiga väga lennukaid sõite ja näitasid ülimalt kõrget taset, kuid sel aastal lähed rajale esiveolistes – Ford Ka roolis. Millest selline otsus?

Olen krosskardiga sõitnud juba kolm aastat ja see ei ole enam väga huvitav. Tahaks uusi ja värskeid väljakutseid. Super1600 vajab teistsugust lähenemist ja stiili, auto mass on teine, tunnetus on teine ning pean sellega edukalt sõitmiseks mõned uued asjad ära õppima. Ja Eestis ootab mind hooaja lõpus ka Supercar ning Super1600 on just nagu tee selleni. Mul pole ka mõtet lihtsalt Supercari valmimist oodata – hea on kohe kereautoga sõitma hakata, et nelikveolise jaoks paremini valmis olla.

Milline on sinu eesmärk?

Meistriks tulla! Ma sõidan selleks, et võita. Ühtlasi soovime tõestada, et Reinsalu Spordi esiveoline Ford Ka on selles võistlusklassis kiire masin ja konkurentsis – see on samuti üks minu Eestisse tuleku põhjuseid. Aga muidugi õige pildi saab ette esimesel võidusõidul – auto peab eelkõige vastu pidama.

Kas Kulbilohu on Eestis ainus rallikrossirada, kus oled varem sõitnud?

Jah, see on ainus rada 🙂 Teistest radadest ei tea ma mitte midagi 😀 See hooaeg saab olema tõsine väljakutse – uued rajad ja uus auto. Õnneks olen Ford Ka’ga natuke juba sõita ka saanud ning loodan täna-homme veel mõned ringid teha.

Keda pead oma suurimateks konkurentideks Super1600 klassis?

Esiveolistes on kindlasti Ligur ja muidugi Kurg. Samuti Õis, kes sõitis treeningpäeval välja kõige kiirema aja. Otseselt ma neist kedagi ei tea. Ligur oli just Euroopa meistrivõistlustel finaalis, sellega on asi selge – tema on kindlasti piisavalt kiire. Kurg on eelmise aasta meister, seega peab ka tema kiire olema, sest muidu meistriks ei saa.

Millised on sinu tugevused?

Ma olen stabiilne ja ei võta rumalaid riske. Samuti on mul mingid teadmised sellest, kuidas esiveolised rajal käituvad. Ma sõidan puhtalt ja kedagi välja rammima ei lähe, aga võitluseta ma midagi käest ära ei anna ja kui kusagil on ruumi ning võimalust, siis seda ka kasutan.

Millised on emotsioonid esimeselt Eestis sõidetud etapilt?

Võistlemine Eestis on teistsugune kui Soomes. Eestis võtavad kõik asja natuke vabamalt ning võidusõidu atmosfäär on teine. Soomes on inimesed rohkem pinges. Võib öelda, et siin on väga kena sõita. Autsaider on muidugi keerulisem olla – kedagi väga ei tunne ja nii edasi. Aga sõitmine ja konkurents olid head, midagi lihtsalt kätte ei antud. Sõidu tegi raskemaks ka see, et ma ei teadnud ühtegi nendest meestest, kelle vastu ma sõitsin – ei tea nende mõtteviise ja taktikaid, kes võtab riske ja kes mitte. Ei tea, kas võin pöörata sisse või kust poolt mööduda – üllatusi tuleb ette ja see on kindlasti väljakutse. Soomes seda muret pole, seal on kõik enam-vähem teada.

Millal algab võistlus ja kuidas jõuda Kulbilohusse? Kõik vastused võistluse kohta leiad SIIT.