Piirojal sõitsid võidu mehed, naine ja ka hobune – EST RX

Piirojal sõitsid võidu mehed, naine ja ka hobune

Eile peeti Põltsamaa lähistel Piiroja rallikrossirajal Eesti rallikrossi meistrivõistluste kolmas etapp, kus lisaks võidusõidumeestele andis võistluspäevale vürtsi hobuse ja auto mõõduvõtt ning rajal meestega koos võidu sõitnud naisterahvas.


Juba stardinimekirjast võis välja lugeda, et tuleb äärmiselt põnev ja pingeline võistlus. Hommikuks oli end kirja pannud 35 sõitjat, kelle hulgas ka lätlased ning üks venelanna, Tatjana Jelisejeva. Kusjuures vene rahvusest neiu, kes sõitis Lada Samaraga division 1A klassis, ei teinud meestel rajal olemist kergeks. Juba esimeses ajasõidus näitas, mis puust neiu tehtud on. Ka eelsõitudes oli selle klassi liider Arvo Kask Jelisejevaga üsna hädas, võitlus eelsõidu esikoha pärast oli nende kahe sõitja vahel üsna terav.

Võistluspäev oli täis mitmeid üllatusi. ERK 2000 klassi finaalis püüdis kahe lätlase vastu eestlaste au ja head nime kõrgel hoida Silver Havamaa. Mees punnis, mis ta punnis, kuid kolmandast kohast kõrgemale ei õnnestunud tal kuidagimoodi trügida. Samas oli tema finaaliheitlused näha rivaali Martins Porietise autolt, mis oli Havamaa poolt korralikult ära mõlgitud.

Division 1A klassi finaalis püüdis kodusel rajal liidrikoha punktidele tulla Arvo Kask, kuid sel korral rikkusid selle lõbu Kasel Janno Ligur ja Andre Kurg. Vaid 14-aastane Ligur läks finaalis kohe alguses oma teed. Tihe võitlus käis Kase ja Kure vahel viimaste meetriteni, kuid Kurg hoidis oma konkurendi ees ukse kenasti kinni, kattes iga Arvo Kase möödamineku manöövriüritust.

Oja tuli, nägi ja võitis

RWD, ehk tagaveoliste masinaklassis tegi finaalis tohutult hea stardi Ilgonis Krumins, kelle kannul püsis koduse meistrisarja praegune liider Rommi Pukk. Sinist BMW-d juhtinud Pukk püsis Kruminsil kannul terve sõidu ja igas kurvis proovis ta end maksma panna. Pikk pinda käimine andis lõpuks ka tulemusi. Enne finaalsõidu viimast kurvi suutis Rommi Pukk teha puhta ja filigraanse möödumismanöövri Kruminsist, mille peale kaotas lätlane korraks kontrolli oma masina üle ning sellega ka poodiumikoha.

Kõige võimsamate masinate, ehk division 1 klassis, jagus põnevust nii eelsõitudes kui ka finaalis. Juba esimeses eelsõidus keeras pärast startimist rajalt maha vanameister Valdur Reinsalu, kelle masina reduktor koormusele enam vastu ei pidanud. „Mul on vajalik varuosa olemas, kuid selle vahetamise pole siin mõtet. See pole minu jaoks nii eluliselt tähtis sõit,“ lisas Reinsalu, kes panustas pigem oma klubikaaslastele Denes Truule ja Andri Õunale. Siiski ei soosinud õnnejumal eile Piiroja rajal kuidagi Reinsalu Sport klubi liikmeid. Kolmandas eelsõidus tegi viimasel rinigl Denes Truu sõiduvea ning selle tagajärjel paiskus Denese auto ka korraks katusele. Andri Õun jõudis küll finaali, kuid Lanceri meestele polnud temast ja tema juhitud Škoda Fabiast vastast.

Möödunud aastal ERK klassis Eesti meistriks tulnud Sten Oja tegi Piirojal tänavu oma Eesti meistrivõistluste debüütsõidu. Sel aastal sõidab Oja division 1-es ning võistlusmasinaks on tal möödunud hooajal Eesti meistriks tulnud Imre Saksa  Mitsubishi Lancer. Finaalis sai Oja kõige esimesena minema ning säilitas oma kohta sõidu lõpuni. Lõpuks oli Oja edu praktiliselt pool ringi. Teisel ja kolmandal kohal võitlesid omavahel vanad sõbrad Pait Reiman ja Helmet Palm. Kuigi Palm ründas Reimani igas kurvis, kuid siiski ei saanud täna Palm Reimanist jagu.

Sõidu võitnud Sten Oja selgitas, et varem pole ta kodustel meistrivõistlustel osalenud raha puuduse tõttu. Siiski suudeti kolmandaks etapiks piisavalt raha koguda ning masin valmis ehitada. Sten näitas rajal väga head hoogu ning ütles tagasihoidlikult, et veel pole hilja meistritiitlit püüda. „See mees on teistest juba klass kõrgemal,“ kommenteeris Sten Oja sõitu Imre Saks, kelle masinaga Oja tänavu sõidab.

Üks hobujõud versus 350 hobujõudu

Eelsõitude vahepeal pakkusid meelelahutust ka Saksa hobusekasvatuse ratsahobune Wiplala, koos oma ratsaniku Siretiga. Nimelt korraldati rajal kiirendusvõistlus, kus ratasniku ja ratsu vastaseks olid Toyota Land Cruiser ja Erki Kolditsa võistlusauto Subaru Impreza. Land Cruiser, millel on kaks ja poolsada hobujõudu, ei tulnud ühe hobujõu, ehk mära Wiplala võitmisega väga kergesti toime. Võit tuli maasturile vaid mõnekümne sentimeetriga.

Seevastu Erko Koldits sai oma võistlusautoga esimese sõidu hobuse käest pähe. Nimelt magas Koldits, kes on muidu väga hea startija, selle võidusõidu stardi maha ning pidi tunnistama Wiplala ja tema perenaise Sireti paremust. Teiseks stardiks oli Koldits siiski valmis ja mees päästis oma au, võttes võidu ratsahobuse ja ratsaniku üle. Lisaks hobuse ja autode mõõduvõtule said pealtvaatajad näha, kuidas taevast sadas alla üheksa langevarjurit ning loosi tahtel said kolm pealtvaatajat sõita rallikrossi masina kõrvalistmel ja üks õnnelik viis pärast võistluspäeva koju terve suitsupõrsa.

EILI KOITLA