Leedu mootoridünastia Samsonas´ed osalevad 2016.a Olerex Eesti mv rallikrossis kolmes võistlusklassis – EST RX

Leedu mootoridünastia Samsonas´ed osalevad 2016.a Olerex Eesti mv rallikrossis kolmes võistlusklassis

Esitasime Samsonase mootoridünastia keskmisele liikmele Martynas´ele mõned küsimused seoses kuuldustega, et mees plaanib oma poja ja isaga osaleda Olerex Eesti mv rallikrossis 2016.a võistlussarjas.Kes on teie tiimi sõitjad 2016. aastal Olerex Eesti meistrivõistlustel rallikrossis? Millised on nende varasemad tulemused autospordis? Mis tehnikaga tulete rajale? Kui kõrgele seate sihid? Kuivõrd hästi tunnete oma konkurente?

Martynas Samsonas:

Me plaanime tuua rajale 3 autot. Minu poeg, Kajus Samsonas, hetkel 13-aastane, sõidab VW Pologa Super1600 klassis. Auto kuulus varem V. Zulysile, kes on ka eelnevalt Eestis võistelnud.

Tegime autole täieliku rebuildi, käigukast on loomulikult Samsonas Motorspordi toodang. Samsonas Racing tegi mootorile rebuildi ja vedrustus on tehtud koostöös Öhlinsiga, seega on see segu Samsonasest ja Öhlinsist.

Eelnevalt sõitis Kajus ühe aasta Leedu kardi meistrivõistlustel ja ühe aasta Poola kardi meistrivõistlustel. Kahe aasta jooksul on ta olnud korra poodiumi kõrgemail astmel. Tema eesmärgiks on sel aastal võimalikult palju sõita ja õppida. Kui ta jõuab aasta lõpuks esimese kolme sekka, oleme väga rõõmsad. Esmane eesmärk on siiski õppida.

Teine sõitja on mu isa, Vytautas Samsonas, ta on 60 aastane. Eelnevalt on ta sõitnud Formula Estoniat, hiljem, aastatel 2000-2003, tegi ta kaasa mõned võistlused autokrossis.

Vytautas Samsonas


Tema jaoks valmistame ette minu ralliseades BMW E30 M3-e, millega võistlesin mitmeid kordi Saaremaa Rallil. Me ehitame mootori 2,5 liitrilt 2-le liitrile. Vahetame ka pidurid suuremate vastu välja ja teeme veel mõned väiksed muudatused, et auto rallikrossiks sobilikuks teha. Nagu Kajuse autolgi on ka siin käigukast meie oma toodang ja vedrustus disainitud koostöös Öhlinsiga.

​Kolmas auto on Samsonas Motorspordi jaoks midagi uut. Me ehitasime selle kolme kuuga ja panime sellesse kõik oma teadmised. Väljastpoolt on see BMW E46 Compact, aga seesmiselt on see midagi erilist.

Martynas Samsonas

BMW E46 Compact

Mootoriks on vabalthingav 3,5 liitrine BMW S54, millest oleme välja võlunud 400hp ja 410Nm, mis on jagatud kõigi nelja ratta vahel. Kaigukastiks on meie uus järjestikune mudel, mis on väiksem ja tugevam kui ükski teine Supercari käigukast. Ma tahan seda võidusõidumaailmale tutvustada ja seega sõidan ise selle autoga.

Me käisime selle autoga Sarma rallil ja olime stabiilselt esikolmikus Super2000 ja R5 autode vahel. Seega on see küllaltki universiaalne auto. Loomulikult pole see nii võimas kui turbotatud Supercarid, aga ma tahan sellega teiste vastu mõõtu võtta ja näha, mis võimalik on. Usun, et libedal rajal on mul hea võimalus.

Kajuse eesmärgiks on sõita kaasa terve hooaeg, mina ja mu isa sõidame vaid valitud etappidel, kuna me tahame osaleda ka mõnel rallil ja kuupäevad kattuvad.

Me teame kõiki, kes on meie Eesti kliendid ja kindlasti saame ka teistega tuttavaks.

Samsonaste tegemistega saate end hoida kursis: https://www.facebook.com/Samsonas-Racing-1604552026438796/?fref=ts