Rallikrossi ajal saab uudistada «puškasid» ja uunikume – EST RX

Rallikrossi ajal saab uudistada «puškasid» ja uunikume

Laupäeval toimuva Eesti rallikrossi meistrisarja etapi raames saavad huvilised uudistada vanasõidukeid ning kolme Lada-tüüpi võistlusautot, millest üks on näitusel väljas esmakordselt.

Lisaks võimalusele kaasa elada rallikrossisõitjatele Laitse krossirajal, saab publik samas tutvuda unikaalsete vanasõidukite ning huvitavate ralliautodega. Siseruumides asuvad vanasõidukid kuuluvad LaitseRallyPark väljapaneku hulka permanentselt ning nende vaatamise eest tuleb välja käia neli eurot. Rallisõiduks kohandatud Ladad on seevastu eksponeeritud välitingimustes ning näha kõigile kohaletulnuile.

Rallikrossi ajaks kavandatud pisikesel eksklusiivsel autonäitusel on esindatud kolm VAZ 2105 baasil ehitatud ralliautot, millest ühega on suurema osa tiitlivõitudest saavutanud kuuekordne Eesti rallimeister Einar Laipaik.

“Üks on ajalooga auto,” kinnitab Laipaik, kes alustas oma rallikarjääri küll autol VAZ 2101, ent võidukarikaid korjas just VAZ 2105 kerega võistlusmasinal. “Null-ühega sõitsin esimese hooaja. Siis ehitasime tuliuuest 2105 kerest nelja kuuga uue auto ja 1997. aastal olime sellega stardis. Siis hakkasid tulema võidud,” meenutab ta. “Seni olime olnud lõpus. Kommentaator Ervin Runnel tögas ühtelugu, et mina ja kaardilugeja Hanno Lõpp jälle lõpus…”

Uue Ladaga olid Laipaik – Lõpp kiired, tulles sellega korduvalt Eesti meistreiks. “Kui tegin viimase sõidu Ladaga, siis see oli sama auto. Toona, 2006. aasta Tallinna rallil oli kaardilugejaks juba Siimo Suvemaa.” LaitseRallyPark haldusjuht Siimo Suvemaa lisab huvitava fakti: “Einarile oli see viimane sõit Ladaga ja minule esimene sõit kaardilugejana.”

Teine näitusel eksponeeritud Lada ralliauto on olnud samade meeste käes, kuid ajaloolisest vaatepunktist mitte sedavõrd põneva minevikuga. Ajaloohõngu lisab sedakorda tagasihoidliku väljapaneku hulka sõiduk, mis oma väljanägemiselt jäljendab ligi 30 aastat tagasi Nõukogude Liidu ralliteid valitsenud võistlusautot. Selle, tänapäevastele E-rühma tehnilistele tingimustele vastava võistlusmasina kohta saab täpsemalt lugeda kolmapäevasest Autolehest.

 

 

 

 

 

 

 

www.rally.ee